رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد: آغاز فرایند تعیین تکلیف نهایی محموله کولر‌های گازی قاچاق توقیف شده در استان 

21:39 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۳۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد: آغاز فرایند تعیین تکلیف نهایی محموله کولر‌های گازی قاچاق توقیف شده در استان 
رئیس کل دادگستری خوزستان اعلام کرد که کولر‌های قاچاقی که از سال ۱۳۹۷ در این استان کشف و ضبط شد، در فرایند تعیین تکلیف قرار گرفت. 

خبرگزاری میزان_ رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید میدانی از انبار اموال تملیکی استان، گفت: کولر‌های قاچاقی که از سال ۱۳۹۷ در این استان کشف و ضبط شد، پس از تایید حکم صادره دادگاه از سوی رئیس قوه قضاییه کشور، در فرایند تعیین تکلیف قرار گرفت. 

علی دهقانی در این بازدید با بیان اینکه از امروز فرایند اجرایی رای صادره مبنی بر ضبط کولر‌های گازی قاچاق به‌نفع دولت آغاز شد، افزود: با توجه به رد اعاده دادرسی محکوم‌علیه و عدم خلاف شرع و بَیٍن دانستن رای صادره از سوی رئیس قوه قضاییه، محموله مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: مقرر شد با توجه به چند بخشی بودن رأی صادره، کار کارشناسی از طرف اموال تملیکی و تعزیرات حکومتی آغاز و کالا‌های مربوطه تعیین تکلیف قانونی شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه محکوم علیه دو برابر ارزش ریالی کالا‌های قاچاق جریمه نقدی شده است، گفت: از میزان جریمه در نظر گرفته، ۳۱ میلیارد تومان پرداخت و ۱۱۸ میلیارد تومان باقی مانده نیز در مرحله وصول است.

 دهقانی در بازدید میدانی از سایر انبار‌های اموال تملیکی، خطاب به مسئولین این اداره کل با بیان اینکه کلیه اموال توقیف شده مربوط به قبل از سال ۱۴۰۱ موجود در این انبارهاباید تا پایان مهر ماه تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: این اقدام موجب جلوگیری از بروز ضرر به بیت المال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری ۶۸ مورد از کالا‌های قاچاق با توجه به نظریه اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی معدوم شده است، افزود: ۱۴۶ مورد از کالا‌های قاچاق کشف شده پس از سیر مراحل قانونی در سال جاری از طریق مزایده به فرش رسیده است.

 

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
0
0
نوش جانتان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *